PENANG TODAY

Thursday 9 May 2013

Barisan EXCO Kerajaan Negeri Pulau Pinang 2013-2018

Kenyataan Akhbar Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng Semasa Menyaksikan Upacara Mengangkat Sumpah Di Dewan Sri Pinang George Town Pada 9 Mei 2013.

Barisan EXCO Pimpinan Kerajaan Negeri Pulau Pinang 2.0 Akan Memperkasakan Rakyat, Memperkuasakan Rakyat Dan Memperkayakan Rakyat Tanpa Kira Kaum, Agama Dan Latar Belakang Politik.

Barisan EXCO pimpinan kerajaan negeri Pulau Pinang 2.0 akan memperkasakan rakyat dengan pengetahuan dan pendidikan, memperkuasakan rakyat dengan hak dan tanggungjawab serta memperkayakan rakyat tanpa kira kaum, agama dan latar belakang politik. Saya percaya bahawa pasukan baru ini akan mencerminkan hasrat murni PR untuk bersuara untuk semua, bertindak adil kepada semua dan membantu semua.

Pada masa yang sama, saya ingin ucapkan terima kasih kepada 3 Ahli EXCO lama YB Law Choo Kiang, YB Wong Hon Wai dan YB Lydia Ong atas khidmat dan sumbangan yang diberikan kepada kerajaan negeri selama 5 tahun ini.  Mereka terus akan diberikan peranan penting oleh kerajaan negeri untuk sama-sama menjadikan Pulau Pinang lebih bersih, hijau, sihat dan selamat.

Kerajaan negeri tidak akan mempersalahkan mana-mana pihak atas kemenangan parti pembangkang BN dalam 10 kerusi negeri dalam pilihanraya umum 13 yang lepas ini. Sebaliknya kerajaan negeri menghormati pilihan penyokong BN dan memberikan jaminan akan terus menjaga kebajikan mereka seperti rakyat Pulau Pinang lain.

Kerajaan negeri Pulau Pinang 2.0 menjaminkan akan bekerja keras untuk rakyat sebagai membalas sokongan rakyat daripada pengundi Melayu, Cina dan India yang meningkat daripada 58% undi dalam pilihanraya umum ke-12 kepada 66% dalam pilihanraya umum ke-13. Salah satu tumpuan adalah untuk menyekat peningkatan kejadian jenayah di Pulau Pinang seperti di Seberang Perai Tengah dengan memasang lebih banyak tiang lampu jalan dan CCTV. Lagi satu tumpuan adalah untuk membuat bayaran warga emas RM100 setahun mulai 18Mei 2013.

Marilah kita bersatu untuk menjadikan Pulau Pinang No. 1 di Malaysia sebagai negeri bertaraf antarabangsa dan pintar.

LIM GUAN ENG

The best deals in Penang

 
Minima 4 coloum Blogger Template by Beloon-Online.
Simplicity Edited by Ipiet's Template