PENANG TODAY

Monday 7 January 2013

Penahanan pembantu TKM I ada kaitan dengan Batu Tiga Quarry

Penahanan Pembantu Khas TKM1 yang juga menyandang jawatan pembantu khas kepada Ahli Parlimen Permatang Pauh mendapat tindabalas dengan cepat ketua menteri Pulau Pinang.Kerajaan Negeri Pulau Pinang telah mengumumkan rompakan Pegawai Daerah di Pulau Pinang.

Pegawai Derah SPT yang ditahan bersama Pembantu Khas TKM1 dan seorang lagi pegawai bank menerima hukuman setimpal dari Kerajaan Negeri Pulau Pinang.Pembantu Khas TKM1 yang diberitakan adalah ahli PKR belum mendapat apa-apa tindakan dari PKR.Kelemahan TKMI yang juga Pengerusi PKR Pulau Pinang menambahkan lagi kelemahan beliau sebagai Ketua parti yang menguasai Pulau Pinang.Kali ini Pembantu Khas TKM1 sendiri yang ditahan.

Persoalan yang mula timbul dikalangan rakyat Pulau Pinang darimana RM30,000.00 diambil oleh Pembantu Khas TKM1.Tidak mungkin Pembantu Khas TKM1 sanggup mengeluarkan gaji beliau sebagai Pembantu Khas TKM1.Apakah motif RM30,000.00 cuba disogok kepada suami wanita yang didakwa menerima gangguan seksual Pegawai Daerah.

Persoalan ini perlu dilihat kembali kes Batu Tiga Quarry pada tahun 2009 yang menyebabkan perletakan Jawatan TKM1 Fairus Khairudin.Sogokan terbaru ini merupakan sogokan untuk mengekalkan Pegawai Daerah yang ditahan kekal sebagai Pegawai Daerah SPT.Pegawai Daerah SPT perlu berada disitu bagi memantau kadar royalti tanah merah dan bahan batuan.

Kes gangguan seksual bukanlah kes utama yang memerlukan sogokan sebanyak RM30,000.00.Isu utama disini adalah isu Pegawai Daerah SPT tidak dimalukan di mahkamah sedangkan seandainya perbicaraan selesai Pegawai Daerah akan didapati tidak bersalah.

Siapa dibelakang TKM1
Dari mana datangnya wang sebanyak RM30,000.00,mampukah Pembantu Khas TKM1 menyadiakan wang tunai sebanyak itu,siasatan SPRM sepatutnya kearah mengetahui siapa dibelakang Pembantu Khas TKM1.Adakah TKM1 terlibat dengan Batu Tiga Quarry? atau adakah ada lagi orang dibelakang TKM1?

Rakyat nampak Pembantu Khas TKM1 tidak mungkin dapat menyediakan wang sebayak itu.Tangkapan rakyat sudah tentu wang RM30,000.00 dibekalkan oleh seseorang ahli perniagaan dengan motif tertentu.SPRM perlu menyiasat lebih mendalam.

The best deals in Penang

 
Minima 4 coloum Blogger Template by Beloon-Online.
Simplicity Edited by Ipiet's Template