PENANG TODAY

Wednesday 9 January 2013

PKR Pulau Pinang pertahan rasuah

PKR Pulau Pinang mengecam penangkapan pembantu Timbalan Ketua Menteri (TKM), Datuk Mansor Othman berhubung dakwaan rasuah sebagai satu percubaan untuk merosakkan reputasi dan kredibiliti pejabat.

Naib Pengerui PKR negeri itu, S Raveentharan berkata peguam parti itu akan mempertahankan pembantu TKM tersebut.

Beliau mendakwa bahawa tiada bukti untuk mengaitkan pembantu TKM itu dengan rasuah.Raveentharan, yang juga ADUN Batu Uban berkata mereka tidak sepatutnya menuding jari jika mereka tidak mempunyai bukti.

Difahamkan sepasukan peguam akan mempertahankan pembantu TKM itu, tetapi tidak pasti bila dia akan didakwa di mahkamah. Dia kini dibebaskan dengan jaminan polis.
Pembantu Mansor dan dua yang lain, termasuk bekas pegawai daerah Seberang Perai Tengah, Roslan Yahya (kanan), ditahan oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) pada 3 Januari di tanah besar Pulau Pinang.

Ketiga-tiga ditangkap kerana didakwa menawarkan rasuah sebanyak RM30,000 kepada seorang kerani perempuan untuk memujuknya supaya menggugurkan aduan gangguan seksual terhadap Roslan, yang telah digantikan sebagai DO ekoran penangkapan tersebut.

The best deals in Penang

 
Minima 4 coloum Blogger Template by Beloon-Online.
Simplicity Edited by Ipiet's Template